torsdag 30. juli 2009

Dalarna

Jeg har akurat kommet hjem fra en liten ferietur til Dalarna. Som liten fikk jeg en typisk oransje farget dalahest av min mormor...nå kjøpte jeg med meg en nyere og ikke så fargeglad variant, men dog så søt allikevel!
Det var en kjapp tur - 3 dager med to overnattinger, og mye skulle ses. Så jeg rakk ikke å handle stort, men en liten utrolig søt og unik ring lagd av Susanne Tolfesbo i Falun kjøpte jeg hos Susanne og Marie i Norrgården. Ringen er i sølv med en gammel skrivemaskinstangent som "sten", en enkel ring som jeg liker utrolig godt! Norrgården var en herlig butikk, den hadde en landlig stil som var spritet opp med litt røffere industri design...jeg likte miksen, det gjorde at den skilte seg ut. Butikken solgte også mye håndverk fra området, så det ble noen presanger.....
Norrgården ligger i tilknytning til Falu Gruva, absolutt verdt et besøk hvis man er i de trakter!
Marie, den ene av innehaverne, kunne man lese om i forrige nummer av Vakre Hjem og Interiører. Tipset om disse flotte ringene fikk jeg fra Susann med bloggen Me and Alice.

Ingen kommentarer: