lørdag 21. februar 2009

Tusen takk!

Tusen, tusen takk for kommentarene, jeg ble så glad! Endelig kom det noe flere kommentarer, veldig moro! Vet at det skyldes mye at jeg ikke har vært flink til å legge igjen kommentarer og spor etter meg når jeg er ute og beundrer alle deres fantastiske blogger! Ble så lykkelig at jeg måtte komme med et nytt innlegg... Dette er et skap fra gangen i andre etasje, det er ganske lite som man kan se av barneskoen.... Skapet har vært min farfars, han hadde det i stallen og han oppbevarte medesinene til hesten i det - altså et hestemedesinskap! Ganske søtt...nå når det er malt hvitt... Det hører en historie om farfar, Anta (Anton), og hestemedesinskapet... Min farfar hadde fått noen utslett i ansiktet, disse ble bare verre og verre og tilslutt så det ganske ille ut. Min mor spurte hva farfar hadde gjort, og han måtte da bekjenne at han hadde prøvd å kurere utslettene selv, ved å bruke salven (som han oppbevarte i dette skapet) til hesten på seg selv - min farfar gikk nødig til legene, skjønner dere! Elsker at de gamle tingene jeg omgir meg har en historie, de minner meg om de menneskene som ikke finnes blant oss her på jorden lengre...min herlige mamma og min fantastiske farfar!
Skoene har min pappa hatt, han er 61 nå, så de er vel ca. 60 år...de står så fint i kontrast til det hvite skapet - både dets farge og størrelse! Er på jakt etter noen nye lisser, kanskje noen har noe godt forslag på hva jeg kan bruke?

2 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Å, så gulligt med skorna på det lilla skåpet , och härligt att ha en sån historia bakom!!
Ha en fin vecka!!
Här har vi nu sportlov!
kram på dig!

Hjerterom sa...

I det siste inlegget mitt ser du hva klemmene kan brukes til ;)

For et flott skap du har :)
Søte sko.

Siw