søndag 6. september 2009

Designers Saturday

I går var det Designers Saturday i Oslo. Hele dagen går det skyttelbusser mellom showroomen i hovedstaden. Lørdag er det lukket for bransjen. Her kan man se nyheter, bli kjent med hvor man kan henvende seg for å få ønskede produkter, bygge nettverk m.m. Disse møblene fasinerte meg, i for eksempel et inngangsparti til en bedrift vil et slikt møblement stå for noe spenstig og kreativt. Et inngangsparti skal signalisere hva bedriften står for. Noe lignende disse retro inspirete møblen kunne man faktisk se hos noen få av utstilleren ved Gave og Interiørmessen i Lillestrøm i august i år....
Her vises et enkelt stilrent møterom. En enkel drapering(som desverre vises litt dårlig på bildet) av en vegg i et fiolett farget tekstil bryter det ellers lys og hvite rommet/ møblementet. Ericaen og lysen tar opp fargen i tekstilet. Ops! Jeg glemte å fjerne glasset mitt før fotografering....det servers plukkemat og drikke over alt under Designers Saturday, så du går god og mett hele dagen og humøret hos en del stiger betraktlig i løpet av dagen....
Denne oppbygningen av en moderne vask likte jeg. Rått og rustikk møter ny tid og nye linjer!

En artig observasjon...noe lignende har jeg foreslått hos en kunde, uten at jeg har sett dette...

En knall rød Jielid lampe kunne jeg tenkt meg!



1 kommentar:

Bare Beppe sa...

Hm... skulle gjerne hatt et par av de fantastiske puffene !!