søndag 24. mai 2009

Gammel lysekrone

På det forrige innlegget der jeg viste jernfrisen, kan man i speilet se lampen som sitter i taket på soverommet...en utrolig kjedelig og vanlig lampe. Lamper er noe jeg har fått øynene opp for, og i og med den oppdagelsen har jeg også funnet ut at mange av de lampene jeg har er ganske triste. Dermed er jeg nå hele tiden på lampejakt...på jakt etter de unike lampene..... Har lenge vært på utkikk etter en til soverommet, har sett på en fra Laura Ashley med hvite porselensroser - utrolig fin, men har også kikket etter en gammel...og i går fant jeg en!!!! Jippi!!! Er den ikke nydelig? Den er ikke så stor, noe det var viktig at den ikke var, den måtte være liten og nett som denne i og med at rommet er ca. 12 kvadratmeter og har en takhøyde på 220cm.
Lampen fant jeg i går i Arvika, en liten svensk by på grensen til Norge, hvor de har flere små antikvitetsforetninger. Lampen hang der, og jeg kunne ikke reise fra den, så den ble løftet ned og pakket varsomt ned. Damen jeg handlet av sa at den er så søt, at jeg nesten vil gråte hvis du kjøper den(hun hadde selv gått og smyg kikket på den, og ønsket seg lampen) Nå har jeg to lamper å henge opp, så nå må jeg få en elektriker hit snarest!!!! Gleder meg til å se både industrilampen og den lille lysekronen på plass - moro at de er så forskjelige, virkelig to ytterpunkter!
Jeanette:)

Ingen kommentarer: